Séta az Árpád-kilátótól az Apáthy-sziklához

Az Árpád-kilátó
Budapest szerencsés domborzati viszonyainak rengeteg természetes kilátópontot köszönhet. Ezek közül a legtöbbet a Budai-hegységben találjuk. Az egyik legszebb panoráma a 376 méter magas Gugger-hegy lankáin álló Árpád-kilátóból tekinthető meg. A terméskőből épült építményhez a Verecke útról vezet fel meredeken egy aszfaltozott zsákutca, amely aztán az erdőben vékony ösvénnyé változik át. A fák közül kiérve elénk tárul a magaslaton álló, fedett épület. Felsétálva beléphetünk az ódon falak közé, és közelről megcsodálhatjuk a tetőszerkezetet tartó hatalmas fagerendákat. A kilátó több teraszáról is letekinthetünk a főváros központjára. Elénk tárul a csodálatos Parlament épülete, a Budai vár, és a Gellért-hegy orma. Közöttük nyugodtan hömpölyög a mindig más színű, méltóságteljes Duna.

Az Apáthy-szikla közelében haladó gyalogút
Sétánkat a zöld sáv jelzésen kezdtük meg. A sétaút az Árpád-kilátó kőkapuján áthaladva kezd el ereszkedni a Gugger-hegy oldalában. A lankásan egyre lejjebb vezető széles ösvény összhangját csak egy fahíd bontja meg. A völgybe érve át kell kelnünk a Törökvész úton, azonban már nincs messze az Apáthy-szikla csodás panorámája. A hegyen felfelé sétálva több sziklacsúcsot találunk, ahonnan letekinthetünk a Budai-hegység csodás erdőségeire. A családi házakkal övezett régió látványa kísér végig egészen a Kőkapuig. A különleges sziklaformátum az ösvény mentén helyezkedik el. A sziklában tátongó hatalmas nyíláson átmászva a képződmény tetejére jutunk. Az út innen egyenesen az Apáthy-szikla közelségét jelző dolomitfalhoz vezet tovább. Az egyre meredekebb sziklafal oldalában vaskorlát fut végig, hogy megvédje a kirándulókat a lezuhanástól. Ahogy egyre közelebb érünk a 242 méteres oromhoz, egyre jobban kirajzolódik a környékre néző csodás panoráma. A dolomitrögre kisétálva csodás kilátást élvezhetünk a II. kerületre és a sziklafalra. A kopár kőmeredélytől a  már ismert csapás vezet visszafelé. A Vaskapu-hegyről leereszkedve újra át kell kelnünk a Törökvész úton, hogy a Vitorlázó repülőtér felé tartó zöld körtúra jelzésre rátérhessünk. A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően ottjártunkkor az erdő még őszi színekben pompázott, lábunk alatt pedig megannyi citromsárga és barna falevél kísérte végig az utat.

Kilátás az Apáthy-szikláról

Repülőtér a Hármashatár-hegyen
A gyalogút elkezd enyhén felfelé emelkedni amíg ki nem érünk az erdőből. Sorompó jelzi a Hármashatár-hegyi repülőtér közelségét. Balra indulva kisétálhatunk a hosszan elnyúló füves területre, jobbra fordulva pedig megcsodálhatjuk a tisztás látványát a domboldalban haladó hangulatos csapásról. Mellettünk néha feltűnik egy-egy színes siklóernyő, amint az Újlaki-hegyről indulva elrugaszkodik a levegőben. A hegy irányába indulva haladunk tovább a zöld körtúra jelzésen, amely a Kecske-hegyen át vezet vissza minket az Árpád-kilátóhoz. Út közben betérhetünk a Kecske-hegyi kőfejtő gyomrába. A magas sziklák körbevesznek, ahogy egészen besétálunk a sötét katlanba. A kőfejtő a sziklamászók egyik kedvenc gyakorlóhelye is egyben. Visszafelé indulva még megpillanthatjuk a Hármashatár-hegy jellegzetes tornyait, mielőtt az enyhén emelkedő ösvény elvezet minket a kiindulási pontunkhoz.