A Telki útról a Nagy-Kopaszra

Tisztás az út mentén
A Nagy-Kopasz tetején álló, jellegzetes vitorla alakú Csergezán-kilátót három úton közelíthetjük meg a legjobban. Ezek közül az egyik a Telkit és Budakeszit összekötő útról induló zöld háromszög jelzés. Néhány km sétával egy kisebb kaptatót kell csak leküzdenünk, és elérhetjük a fantasztikus körpanorámát nyújtó épületet. A földút aszfaltútba való torkollásánál leparkolhatunk, és megkezdhetjük a sétát az erdőben.

Pillantás a hegyormokról a nagy fehérségbe
Kilátás Telki irányába
Ez alkalommal hatalmas hófedte mező fogadott minket, minden fehéren szikrázott az időnként előbukkanó napsütésben. Fák övezte sétány vezet egy nagyobb tisztásra, ahol most a nyárról megmaradt száraz növények roskadoztak a hó terhe alatt. Továbbhaladva újra az erdőben haladunk, a fákkal szegélyezett kirándulóúton. Egyre feljebb kapaszkodunk a hegyoldalban egy völgy mentén, míg ki nem érünk a fák közül. Ekkor elénk tárul a környék gyönyörű panorámája. Kies, szélmarta sziklaormokról tekinthetünk le a méregzöld fenyvesekre és a mögöttük húzódó hegyvonulatokra. Ahogy tovább sétálunk, már a fenyves oldalában haladunk tovább, és nemsokára meg is pillantjuk a 32 méter magas kilátót. A falépcsőkön fölsétálva elénk tárul a 360 fokos körpanoráma. A Nagy-Kopasz a Budai-hegység legmagasabb pontja, innen mindenhova messzire ellátunk. Megtekinthetjük a Budai-hegység, a Pilis és a Gerecse vonulatait. A kilátó a nevét Csergezán Pálról kapta, aki festőként megörökítette az itteni tájat. Visszafelé ugyanezen az úton haladva jutunk el a kiindulási pontunkhoz.